امیر آقایی نیز در ادامه ضمن تبریک زودهنگام گفتن به مریلا زارعی باعث کاندید شدن برای دریافت جایزه که با بی اطلاعی زارعی و درخشنده و عوامل دیگر فیلم بود و همچنین ارائه توضیحاتی درباره نقش خود تأکید کرد: امیدوارم طناز طباطبایی و مریلا زارعی به حق خود برسند. طباطبایی در این فیلم فوق العاده بود و از همه می خواهم تا او را تشویق کنند.
 
 در این نشست پرسش و پاسخ که با حضور پوران درخشنده تهیه کننده و کارگردان، مریلا زارعی، طناز طباطبایی، امیر آقایی و نیما صفایی بازیگران فیلم، هایده صفی یاری تدوینگر و کارن همایونفر آهنگساز فیلم "هیس..." برگزار شد، همگی عوامل فیلم از وضعیتی که برای اصحاب رسانه در کاخ جشنواره ایجاد شد و بسیاری از خبرنگاران و منتقدان بدون داشتن جایگاه به تماشای فیلم نشستند، ابراز تأسف کردند.
 
همچنین برخی از عوامل فیلم نظیر طناز طباطبایی و نیما صفایی نیز اظهار داشتند که به دلیل پر شدن جایگاه ویژه عوامل فیلم توسط افراد دیگر، به صورت ایستاده فیلم را تماشا کردند. در این نشست درخشنده با اشاره به روند تولید فیلم و سه واقعه ای که باعث شد این فیلم را بسازد گفت: برای ساخت این فیلم خیلی سختی کشیدیم و این اثر محصول کاری گروهی است. برای تأیید فیلمنامه توسط بنیاد فارابی شش ماه در انتظار بودیم و فیلم برای ساخت مراحل مختلف از جاهای مختلف را پشت سر گذاشت.
 
کارگردان فیلم سینمایی "هیس..." تأکید کرد: موضوع نگاه جنسیتی به زن معضل بزرگ دنیا است و موضوع این فیلم موضوعی بین المللی است.
 
درخشنده با اشاره به حضور خود در سالن های مختلف نمایش دهنده فیلم "هیس..." در ایام جشنواره ضمن گلایه از نبودن اصحاب رسانه در سینماهای مردمی جشنواره برای انعکاس ارتباط و استقبال مردم درباره شمارش آرای مردمی جشنواره تصریح کرد: من قصد متهم کردن کسی را ندارم اما با وجود اینکه فیلم ما در چند روز اولیه در آرای مردمی در صدر بود ولی چند روزی آرای مردمی ارائه نشد. سپس وقتی آرا ارائه شد ما در صدر نبودیم. در حالیکه فیلم ما در سینماهای مردمی سانس فوق العاده داشت که بیانگر استقبال مردم است. وقتی مردم در صف تهیه بلیت این فیلم ماندند تا آن را ببینند به طور حتم رأی منفی به آن نمی دهند.
 
در بخش دیگری از این نشست مریلا زارعی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نقش خود و همچنین پاسخگویی به سؤالات ارائه شده از سوی خبرنگاران درباره وضعیت کاندید شدن فیلم "هیس..." و عوامل آن و همچنین آرای مردمی جشنواره تأکید کرد: تصور می کنم فیلم "هیس..." فراتر از شمارش آرا و کاندید شدن یا نشدن و جایزه گرفتن یا نگرفتن است. خدمتی که خانم درخشنده و عوامل فیلم به اجتماع کردند را نمی توان با جوایز بیان کرد.
 
طناز طباطبایی هم ضمن ارائه توضیحاتی درباره نقش خود و سخت بودن آن و چالش هایی که برای رسیدن به نقش طی کرد درباره کاندید شدن یا نشدن خود در جشنواره تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم در سالن های مردمی جشنواره امیدوارم اتفاقات خوبی برای فیلم بیفتد اما خبرها غیر از این است که برای ما دردناک است. هدف ما این است که مردم از فیلم راضی باشند. من همیشه دستمزدم را از مردم و منتقدین گرفته ام.
 
امیر آقایی نیز در ادامه ضمن تبریک زودهنگام گفتن به مریلا زارعی باعث کاندید شدن برای دریافت جایزه که با بی اطلاعی زارعی و درخشنده و عوامل دیگر فیلم بود و همچنین ارائه توضیحاتی درباره نقش خود تأکید کرد: امیدوارم طناز طباطبایی و مریلا زارعی به حق خود برسند. طباطبایی در این فیلم فوق العاده بود و از همه می خواهم تا او را تشویق کنند.
 
صفی یاری و همایونفر هم در بخشی از این نشست درباره تدوین و موسیقی این فیلم توضیحاتی را ارائه دادند. سپس درخشنده با اشاره به اینکه مخاطب اصلی این فیلم خانواده ها هستند خواستار تداوم بحث این فیلم در خانواده و سطح اجتماع و همچنین تداوم بحث مدنظر توسط نخبگان شد. وی در ادامه از دو بازیگر کودک فیلم نیز خواست تا پشت میکروفن حضور پیدا کنند.  
 
ابراز علاقه دو بازیگر کودک فیلم به درخشنده و در دست داشتن عکس وی در لحظاتی از نشست برای حاضران جذاب بود. حضور نداشتن شهاب حسینی به دلیل گرفتگی صدا به خاطر آلودگی هوا به گفته درخشنده و همچنین بابک حمیدیان که به زعم کارگردان و عوامل فیلم نقش آفرینی قابل توجهی داشت از حواشی این نشست بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا